23 Mayıs 2013 Perşembe

Computer Lab Management - Bilgisayar Laboratuvarı Yönetim Otomasyonu


    
BİLGİSAYAR LABORATUVARI YÖNETİM
                                          OTOMASYONU - SERVER

Program açılmasından itibaren karşımıza gelecek bütün durumları adım adım anlatacağım. Öncelikle sistemin doğru çalışabilmesi için Server programının çalışır vaziyette olması gerekmektedir daha sonra Client programlar bağlanabilmektedir. 

Programın Setup Dosyaları için Buraya Tıklayınız !!

1       Açılış Ekranı
               

            Server programı çalıştırıldığında açılışı gösteren penceredir. İşlemler tamamlandıkça dolacak ve en sonda programın bütün işlemleri tamamlandığında çalışacaktır. 

1       İlk Şifrenin Oluşturulması

               


                Açılış ekranında işlemler tamamlandıktan sonra eğer program bilgisayarda ilk kez çalışıyorsa veri tabanını oluşturacak fakat yetkili girişi için gerekli olan şifre sisteme kayıtlı olmadığı için bizden ilk şifreyi tanımlamamızı isteyecektir. Girdiğimiz ilk bilgiler bizim daha sonra sisteme giriş yapabilmemiz için gerekli yetkili adı ve şifreyi oluşturmayı sağlayacaktır. Yetkili adı ve Şifre alanlarını doldurduktan sonra “” butonuna basılarak alınan bilgiler veri tabanına kaydedilir. Eğer kapatılmak istenilirse “” butonuna basılmalıdır. İlk şifre tanımlandıktan sonra giriş işlemi bulunmaktadır. Giriş işlemi bir sonraki “ 3 Giriş Bilgileri İle Giriş Yapma” başlığı altında incelenmiştir.


1       Giriş Bilgileri İle Giriş Yapma

              

                İlk bilgiler tanımlı olduğu sürece “Açılış Ekranı” sonrasında bu pencere açılacak. Kayıtlı şifreyi doğru şekilde girdikten sonra “” butonuna bastığımızda başarılı şekilde giriş yapmış olunacak ve “Yönetim Penceresi” açılacaktır. Eğer yanlış bilgi girilirse doğru girilene kadar sisteme giriş yapılamayacaktır.
                Bilgi girilmeden yani alanlar doldurulmadan “” yapıldığı takdirde;

            
                Uyarısı karşınıza gelecektir.



8 Mayıs 2013 Çarşamba

How To Local Ip Address On Local Network in Java - Java da Local İp Adresi Öğrenme


Merhaba arkadaşlar bu paylaşımda bilgisayarımızın bağlı bulunduğu ağdaki İp numarasını javada nasıl öğreneceğimizi anlatacağım. Bunun için "InetAddress" sınıfını kullanacağız."InetAddress" sınıfı Java.net kütüphanesinde bulunur.


public static void main(String[] args) {
try {
InetAddress address = InetAddress.getLocalHost(); // ağ bilgilerini değişkenimize atıyoruz

JOptionPane.showMessageDialog(null,
"Yerel IP Adres : " + address.getHostAddress()); // İp adresimizi 
                                                                                 //mesajla ekranda göstertiyoruz.
              } catch (Exception e) {

e.printStackTrace();
}

}



24 Nisan 2013 Çarşamba

How To Shutdown Computer in Java - Java Kodu ile Bilgisayarı Kapatma


Java Kodlarıyla Bilgisayarı kapatmak isterseniz buyrun kodlar :)

import java.io.IOException;

public class Kapatma {

public static void main(String[] args) {
try {
kapat(); // Methodu Çalıştırıyoruz
} catch (RuntimeException e) {
e.printStackTrace();
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
}
}
public static void kapat() throws RuntimeException, IOException {
    String Cmd; // Cmd Komutları için Bir Değişken
    String IsletimSistemi = System.getProperty("os.name");//işletim sisteminin Adını Alıyoruz

    System.out.println(operatingSystem);// işletim sistemimizin adını konsolda gösteriyoruz
                                                           //(Konsoldaki isime göre koşulları değiştirebiliriz)

    if ("Linux".equals(IsletimSistemi) || "Mac OS X".equals(IsletimSistemi)) {
        Cmd = "shutdown -h now";
    } // Linux ve Mac Os için gerekli Cmd Komutları

    else if ("Windows 7".equals(IsletimSistemi)) { //işletim sistemimin Adı "" 
        Cmd = "shutdown.exe -s -t 0"; // Windows 7 için Cmd için gerekli komutlar
    } else {
        throw new RuntimeException("İşletim sistemi Adı Bulunamadı."); //işletim sistemini bulamadığı
                                                                        // durumda konsolda mesaj verdiriyoruz
    }

    Runtime.getRuntime().exec(Cmd); // Cmd Komutunu çalıştırıyoruz
    System.exit(0);
}
}

Çalıştırdığımızda bilgisayarınızı kapatacaktır.

11 Nisan 2013 Perşembe

Empty Field Control - Boş Alan Kontrolü

Arkadaşlar fieldların (yazı alanlarının) boş olup olmadığını kontrol edeceğiz  Herhangi bir bilgi girilmemişse boş kayıtları engellemek amacıyla kullanılabilir.

Eğer Field 'lar boş ise;

Penceremizde "Boş Alanları Doldurunuz" şeklinde bir yazı yazacak.







Field'lar dolu ise ;

Penceremizde "Alanlar Dolu" şeklinde bir yazı yazacak.








Kodları Aşağıda Bulunmaktadır. Projeyi indirmek için Buraya Tıklayın

4 Nisan 2013 Perşembe

Data Transfers Of Classes - Java'da Sınıflar Arası Veri Transferi

    Merhaba arkadaşlar bugün sınıflar arasında veri transferini anlatacağım. İki tane penceremiz olacak biri AnaPencereGui, diğeri ise GoruntuleGui ' dir.

    Ana Pencere de adınızı alan bir field bulunmaktadır burada yazılan isim GoruntuleGui de bir labelde gösterilecek.Ekran görüntüleri sayesinde daha iyi anlaşılacaktır.

AnaPencereGui Ekran Görüntüsü

GoruntuleGui Ekran Görüntüsü

19 Mart 2013 Salı

Full Screen Size - Tam Ekran Boyutu Alma


Bu paylaşımda bilgisayar ekranımızın boyutunu almayı göstereceğim..

        Toolkit toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit();
int witdhSize = toolkit.getScreenSize().width; //ekranın genişlik boyutu
int heightSize = toolkit.getScreenSize().height; // ekranın yükseklik boyutu


JOptionPane.showMessageDialog(null, "Genişlik : " + witdhSize +" Pixel\nYükseklik : " + heightSize+" Pixel"); // ekran boyutlarının mesajla gösterilmesi

17 Mart 2013 Pazar

Saydam Ve Çerçevesiz Pencere

Merhaba arkadaşlar bu paylaşımda Çerçevesiz Ve Saydam Pencere oluşturmanın kodlarını göstereceğim.


Resimde gördüğünüz gibi sarı renkte, saydam ve Kapat", "Tam Ekran" gibi butonları bulunmayan bir pencere elde ettik.

Kodları

8 Aralık 2012 Cumartesi

Memory Currencies-记忆体货币- (Bellek Birimleri)


Meraklısına Bellek Birimleri

¤ 1 Bit = Binary Digit

¤ 8 Bits = 1 Byte
¤ 1024 Bytes = 1 Kilobyte
¤ 1024 Kilobytes = 1 Megabyte
¤ 1024 Megabytes = 1 Gigabyte
¤ 1024 Gigabytes = 1 Terabyte
¤ 1024 Terabytes = 1 Petabyte
¤ 1024 Petabytes = 1 Exabyte
¤ 1024 Exabytes = 1 Zettabyte
¤ 1024 Zettabytes = 1 Yottabyte
¤ 1024Yottabytes = 1 Brontobyte
¤ 1024 Brontobytes = 1 Geopbyte
¤ 1024 Geopbyte=1 Saganbyte
¤ 1024 Saganbyte=1 Pijabyte
¤ 1024 Pijabyte= 1 Alphabyte
¤ 1024 Alphabyte= 1 Kryatbyte
¤ 1024 Kryatbyte = 1 Amosbyte
¤ 1024 Amosbyte= 1 Pectrolbyte
¤ 1024 Pectrolbyte= 1 Bolgerbyte
¤ 1024 Bolgerbyte= 1 Sambobyte
¤ 1024 Sambobyte= 1 Quesabyte
¤ 1024 Quesabyte= 1 Kinsabyte
¤ 1024 Kinsabyte= 1 Rutherbyte
¤ 1024 Rutherbyte= 1 Dubnibyte
¤ 1024 Dubnibyte= 1 Seaborgbyte
¤ 1024 Seaborgbyte= 1 Bohrbyte
¤ 1024 Bohrbyte= 1 Hassiubyte
¤ 1024 Hassiubyte= 1 Meitnerbyte
¤ 1024 Meitnerbyte= 1 Darmstadbyte
¤ 1024 Darmstadbyte= 1 Roentbyte
¤ 1024 Roentbyte= 1 Coperbyte

11 Kasım 2012 Pazar

Vücut Kitle İndeksi Hesaplayan Program

Merhaba Arkadaşlar bugün vücut kitle indeksini hesaplayan basit bir programın kodlarını paylaşacağım.Swing bileşenlerini daha önceki derslerde anlattığım için açıklama eklemedim.Buradan bakabilirsiniz Swing Bileşenleri-1 ve Swing Bileşenleri-2. Mimariye uyması için Main metodunun bulunduğu sınıfı başka bir pakette yazdım.  Kodları aşağıdan inceleyebilirsiniz..İndirip kullanmak için Buraya tıklayın